dimarts, 23 de setembre del 2014

Actitud positiva davant el sexe



Tenir una actitud positiva cap al sexe ... què és això exactament? Bàsicament consisteix a valorar el sexe com un aspecte positiu i valuós de la nostra vida. 

El concepte de salut sexual implica un estat de benestar i salut física, psicològica i social, que valori la sexualitat com a part inherent de la nostra condició humana. Cal una actitud positiva cap a la sexualitat i una manera plaent d'exercir l'activitat sexual que respecti la relació interpersonal i estigui lliure de coerció o violència.

A continuació trobaràs algunes afirmacions que et permetran entendre una mica més què significa tenir una actitud positiva cap al sexe:

El sexe és una part important de la vida i contribueix al benestar general de la persona.

Em mantinc informada i estic interessada en aprendre sobre el meu cos, salut sexual i activitats / tècniques per enriquir la meva vida sexual.

Quan tinc sexe m'asseguro de fer-ho de manera segura, en el físic i en l'emocional.

 Conec sobre les malalties de transmissió sexual i com prevenir-les.

Respecto les pràctiques sexuals d'altres persones sense jutjar-les, si hi ha mutu acord entre elles.

Respecto també als qui decideixen abstenir-se del sexe.

El sexe pot ser plaent i agradable, però de vegades també pot ser una experiència física i emocionalment complexa, perquè pot connectar amb emocions intenses com la por, ansietat, inseguretat o culpa.

És més important conèixer què funciona per a mi en el sexe que tractar de ser una experta en tècniques sexuals o voler demostrar que sóc una bona amant. Quan em sento còmoda amb la meva pròpia sexualitat puc connectar millor amb la meva parella.

Em mostro sensible davant les possibles dificultats sexuals de la meva parella o experiències d'abús sexual.

Puc conversar sobre sexe i sobre les meves necessitats sexuals amb la meva parella de forma oberta i sincera. El sexe no és un tema tabú per a mi.

Puc acceptar els moments en què no vull tenir sexe amb la meva parella i també accepto quan la meva parella no desitja tenir sexe amb mi. Sé que si mantinc oberta la comunicació i connexió es presentarà una nova oportunitat per gaudir junts de la nostra sexualitat.

Sóc tolerant davant la diversitat sexual i puc respectar a les persones d'orientació homosexual, bisexual i transgènere.

Podria resultar fàcil dir que es té una actitud positiva cap al sexe o que estem "més o menys bé" amb relació a molts dels punts anteriors. Per a algunes de nosaltres, potser certs punts generin opinions o sentiments, ja que la cultura, la religió i els valors que ens van inculcar en la família hi són, dins nostre, moltes vegades catalogant les coses en bones o dolentes, sense que ens adonem. En tot cas, alliberar-nos de limitacions o prejudicis entorn del sexe és una decisió individual, molt íntima, que cadascú ha de recórrer al seu ritme sent fidel a la seva integritat personal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada