dijous, 22 d’octubre del 2020

La masturbació pot ajudar-te a dormir

La masturbació té moltes utilitats i una, que potser no és tan coneguda, és el seu poder somnífer. Ho vaig descobrir de ben joveneta quan, remenant el llibre de la gran Shere Hite sobre sexualitat femenina, vaig llegir que moltes dones* deien que es masturbaven per a poder dormir. Anys més tard, em vaig comprar l’edició de butxaca del llibre però vaig poder rescatar el que hi havia per casa dels meus pares que és una relíquia en tapa dura i dels anys setanta.



El que vaig llegir em va encantar i vaig entendre que la masturbació és molt més que aconseguir un orgasme i prou. I una de les seves utilitats, que a més pot ajudar a la nostra salut, és la de relaxar-nos fins a tal punt que ens facilita poder adormir-nos. Als homes** també els hi passa i, a més, tenen el període refractari que fa que aquest poder somnífer sembli una mica més potent. (Recordem que el període refractari és el que succeeix al cap de poc temps de l’ejaculació masculina i que fa que no es pugui reiniciar la resposta sexual tot i rebre estimulació. El temps de recuperació pot variar en funció de la persona i de l’edat).

I jo pensava… hi ha moltes persones que passen èpoques d’insomni i que, quan van al metge, se’ls hi proposa que prenguin alguna pastilla que els faciliti dormir. Abans hauran provat aquest remei natural? Podrien provar-ho, oi? i ens estalviaríem prendre unes pastilles que potser no calen! Millor masturbar-se que una pastilla.

Ho explico una mica més i també reflexiono dins del terreny de les diferències de gènere en el vídeo que teniu a continuació…

* Quan parlo de dones, vull dir dones cisgènere, és a dir, dones que tenen un cos de dona i que s’identifiquen amb l’etiqueta de gènere que correspon a “dona”. El que explico per a les dones cisgènere també pot servir per a persones que tinguin vulva. 

** Quan parlo d’homes, vull dir homes cisgènere, és a dir, homes que tenen un cos d’home i que s’identifiquen amb l’etiqueta de gènere que correspon a “home”. El que explico per a homes cisgènere, també pot servir per a persones que tinguin penis.


                                                                                                                                                                                Elena Crespi

                                                                                                        https://www.elenacrespi.com/masturbacio-pot-ajudar-dormir/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada